pneumatyka

Obejrzyj prezentację i instrukcję naszej zabudowy skrzyniowej regulowanej dwustopniowo -

podnoszonej w łatwy sposób za pomocą mechanizmu pneumatycznego.

Obejrzyj na :  

 


 

Jak oszczędzać dzięki zabudowie regulowanej pneumatycznie? Część 1

 

W transporcie międzynarodowym w segmencie do 3,5t dmc najważniejsza jest szybkość i elastyczność przewoźnika. Zabudowa którą wybieramy powinna być jak najbardziej uniwersalna jeśli chodzi o jej parametry.

 

Co to oznacza w praktyce?

Typowa zabudowa wykorzystywana w transporcie międzynarodowym powinna być dostosowana do przewożenia towarów do wysokości 2,2 metrów włącznie (często jest to warunek podpisania umowy na transport). Zabudowa o wewnętrznej wysokości 2,2m spowoduje że wysokość naszego samochodu przekroczy 3,2 metra co niestety pociąga to za sobą dużo wyższe opłaty za przejazd europejskimi tunelami.

 

Tunele

Przejeżdżając przez europejskie tunele  między innymi na terenie Francji i Włoch, np. przejazd tunelem Frejus [Francja-Włochy], Mont Blanc [Francja-Włochy], Maurice Lemaire [Wogezy], Puymorens [Pireneje], Envalira [Andora] musimy uiścić opłatę której wysokość jest uzależniona od wysokości naszego samochodu.http://www.oplatydrogowe.eu/oplaty-drogowe

Samochody powyżej 3 metrów wysokości płacą za przejazd w jedną stronę czterokrotnie wyższą opłatę niezależnie od ładunku. 

 

System Liber-t

Oprócz kwestii przejazdów przez tunele dochodzą płatności przez niektóre trasy francuskie należące do niezależnych operatorów posiadających różne stawki a pobierających opłaty przy użyciu systemu Liber-t. Zgodnie z klasyfikacją tego systemu pojazdy do 3,5 dmc mieszczące się między 2m a 3m wysokości należą do grupy Liber-t Kategoria 2, natomiast pojazdy do 3,5t dmc i wysokości powyżej 3m należą do grupy TIS-PL Kategorii 3 z którą wiążą się wyższe opłaty. http://www.tolltickets.com/country/france/libert.aspx?lang=pl-PL

 

Rozwiązanie powyższego problemu przynosi opcja zabudowy o regulowanej wysokości. Kiedy dostajemy zlecenie na na przewóz towarów o wysokości powyżej 2m to podnosimy zabudowę na wysokość 2,23m co jest wkalkulowane w koszt transportu, natomiast kiedy samochód przewozi towary mniejsze niż 2,00m opuszczamy zabudowę - wysokość całkowita samochodu obniża się poniżej 3m i za przejazd tunelami płacimy mniej, obniżając tym samym koszty transportu.

 

Ile możemy zaoszczędzić?
Zakładając że dysponujemy samochodem którego wysokość z zabudową jest mniejsza niż 3 metry (dla dmc<3,5t) koszt przejazdu w obie strony np. tunelem Mont Blanc (łączy Francję z Włochami) kosztował będzie 55,20 euro natomiast jeśli wysokość przekracza 3m to koszt przejazdu wzrasta aż do 204,40 euro.

W praktyce oznacza to że jeżeli mamy klienta który wymaga od nas wyższej zabudowy to mimo że wykorzystujemy*** ją sporadycznie opłata za przejazd tunelem kosztuje nas więcej.

Przykładowe zestawienie rocznych kosztów przejazdu:

12 miesięcy * średnio 6 przejazdów miesięcznie * opłata za przejazd w obie strony 204,40 =  14716 euro.

Gdybyśmy dysponowali niższym samochodem, poniżej 3m to roczne koszty przejazdu wyniosłyby
12 miesięcy * średnio 6 przejazdów miesięcznie * opłata za przejazd w obie strony 55,20 =  3974 euro.

Różnica kosztów w jednym roku przy podanych założeniach które zakładają średni ale regularny ruch to aż 10742 euro w skali roku!

Koszt zabudowy podnoszonej jest niewiele wyższy od standardowej a różnica kosztów ponoszonych za przejazdy tunelami jest kolosalna.
W transporcie międzynarodowym takie rozwiązania jak zabudowy o zmiennych wysokościach stają się standardem który pozwala polskim przewoźnikom utrzymać konkurencyjne ceny na tle operatorów europejskich.

 

Więcej informacji dot. opłat.: http://www.oplatydrogowe.eu/oplaty-drogowe/fr

Aby dowiedzieć się więcej o parametrach podnoszonych zabudów zadzwoń klikając w przycisk KONTAKT znajdujący się powyżej strony

Zobacz panoramę wirtualną zabudowy skrzyniowej z regulowaną wysokością

Zdjęcie przedstawia mechanizm podnoszenia zabudowy w fazie opuszczonej i podniesionej. Tu wersja z mechanizmem pneumatycznym

wn


ID: 1156