Poduszki powietrzne - rodzaje instalacji do pompowania
Pneumatyczny System Poziomująco-Wzmacniający czyli poduszki powietrzne lub według fachowej nomenklatury "miechy powietrzne".
System dodatkowych poduszek powietrznych zwiększa stabilność auta:
- zwiększa wysokość nadwozia względem podłoża,
- pozwala kontrolować prześwit zależnie od ciężaru przewożonego ładunku (a tym samym zapobiega nadmiernemu pochyleniu pojazdu),
- podnosi komfort jazdy,
- zwiększa żywotność pozostałych elementów zawieszenia poprzez poprawienie tłumienia drgań.

W samochodach do naszych zabudów dostawczych montujemy dwa rodzaje instalacji pompującej poduszki powietrzne:
a) z wbudowanym kompresorem i manometrami
b) z wentylami do pompowania za pomocą zewnętrznego kompresora
Instalacja A
kompresor, wentyle i manometry zamontowane w kabinie kierowcy pod fotelem pasażera (przy kanapie podwójnej).
Kompresor
jest niewidoczny ponieważ jest zabudowany - użytkownik ma jedynie dostęp do wężyka nakręcanego na wentyle.

Rys. 2. System podłączania kompresora do poduszek i manomentry umieszczone są pod fotelem pasażera.
Kompresor (niewidoczny) - jest w zestawie.

Rys. 3. Manometry - w zestawie (powyżej)

Rys. 4. Wężyk kompresora - w zestawie (powyżej)

Rys. 5. Wężyk kompresora podłączony do wentyla - w zestawie (powyżej)
Instalacja B
- kompresor, wentyle i manometry zamontowane w kabinie kierowcy obok fotela pasażera (przy pojedynczym fotelu).
Instalacja C
wentyle dostępne na zewnątrz, brak kompresora, brak manometrów.
Pompowanie odbywa się za pomocą kompresora zewnętrzego na przykład na stacji benzynowej. Ciśnienie wskazywane jest na manometrze zęwnetrznym (nie w zestawie). Wentyle zamontowane na podłużnicy.

Rys. 6. Wentyle do pompowania poduszek - typ: "samochodowy" (Schradera), typ (powyżej)

Rys. 7. Wentyle do pompowania poduszek - zabezpieczone przed zachalapaniami, przygotowane do jazdy (powyżej)
ID: 1171